Monday, 11 May 2015

Muka dia ada dua.

Maaf lah tapi kan, tak ke kau rasa hina dan jijik gila orang yang depan kau suci belakang kau ya ampun, level ahmad meslan pegi dia.

aku rasa hidup aku kurang tenteram sekrang ni pasal aku terjebak dengan seorang hamba Tuhan yang sangat menjengkelkan. 25 tahun aku hidup, tak pernah aku berhadapan dengan situasi ni. Mungkin Tuhan nak ajar aku. Atau mungkin Tuhan nak beri aku kekuatan.

Macam mana nak tahu orang tu bermuka muka?

1. Kau percaya apa dia cakap pasal orang lain.
2. Hari hari kau dengar dia cakap pasal orang lain.
3. Semua keburukan orang lain semua dia tahu.
4. Dia rasa insecure dengan orang lain seolah orang tu nak rampas sesuatu dari dia.
5. Cerita dia berulang dan setiap kali dia ulang ada tambahan atau ada pertukaran cerita di situ.
6. Bodoh macam poslaju dan ahmad meslan.

Hati hati okay kalau terjumpa orang macam ni. Aku nasihatkan engkorang jangan lah rapat dengan orang macam ni. Jangan cerita benda personal LANGSUNG kat dia. JANGAN! Dengor aku nasihat ke engkorang ni. Karang dah terkena jangan cakap aku tak nasihat eh. Kah.


Sunday, 10 May 2015

I'm back on track gais!

Lama juga aku tak ber-blogger akibat ketiadaan laptop. sekarang aku da ada portable keyboard untuk ipad ni mudah sikit nak menaip. kalau tidak boleh tahan minta makian juga gamaknya.

jadi, hello semua! anyyoeng!

tahun ni 2015 kan? lepas pemergian Ummar Haqq, aku mula menjinakkan diri dalam scene Kpop. kah kah. bermula dengan tengok drama, terpengaruh dengan realiti show mereka dan langsung terjebak dengan kpop boyband dan girlbands mereka. mampos. kahkah.

kalau engkorang nak tahu, aku pergi ke Korea November 2014 tuari. seminggu juga aku pergi dengan hasben. jalan jalan siap pergi gig Trash Talk lagi. kah kah. kan aku dah cakap, macam mana jauh pun aku dengan scene underground, aku tak boleh lari jauh punya. cuma, scene kpop ni sebagai tempat ideal untuk aku escape. too much politic. aku tak suka. aku pening. jadi, aku enjoy cuci mata tengok lelaki lelaki jambu dan perempuan perempuan comel.

oh, aku dah bekerja. kat mana? rahsia. kah kah. dan tempat tu? hm. ok lah. kerja best tapi... negative environment. aku tak suka. aku rimas hari hari benda negative masuk meresap dalam diri. lama lama aku ter-jadi negative sekali. jadi, aku tengah plan untuk cari kerja yang relek sikit lah. bagi aku, kerja ni untuk orang yang tak ada life dan sukakan duit. since aku tak taksub dengan duit dan aku ADA LIFE, aku putuskan untuk memulakan misi mencari kerja. kah.

MBPA? MBPAJB bergerak pesat. Alhamdulillah, kalau tak ada kawan kawan dekat sini, tak gerak rasanya. aku setakat sebagai tambah tambahan je. tapi aku bangga dengan kawan kawan aku dan semua yang terlibat dalam aktiviti ni. aku suka. aku happy dapat kawan baru dan lebih erat hubungan aku dengan kawan kawan lama.

hujung tahun aku ke London dan Amsterdam. matilanak, duit baru ada bape K je ni. konfirm balik Mesia credit card menimbun nak kena bayar. kah kah.

so, gais, keep positive. nak ke kerja ni. bye!

Monday, 11 August 2014

diam.

diam.

aku hanya mampu, diam.

biar setiap jarum dicucuk-cucuk dalam hati,
aku hanya mampu, diam.



mummy rindu, Ummar Haqq.
Sleep Well.

Tuesday, 22 April 2014

Crush Of The Day : Shukri Yahaya

First aku nampak dia berlakon dalam cerita Menjinak Ombak. Aku memula tu tak ada pun macam suka ke apa. Biasa je. tapi masa dah episode yang dia dah jatuh cinta kat perempuan yang dia culik tu aku rasa macam, 'eh, apesal muka dia ni macam Bruno Mars!' okay, well, Bruno Mars is my all time crush. hiks.
Lepas dari cerita tu, aku pun cuba lah usha usha Instagram dia, twitter dia. hiks.

Sekali boleh pulak cerita Jika Itu Tadirku dia berlakon. Fuh! eksaited betul aku ikut cerita tu. Padahal cerita tu tak ada la macam menarik sangat pun. Hanya kerana nak tengok Shukri Yahaya. Dia macam softspoken giler babs! Dia pekik ke, marah ke, tetap nampak kelemah lembutan dia tu.

GF dia, Tya Adnan punya lah cantik! Aku suspek Shukri Yahaya dgn gf dia ni memang paling sweet lah! Kombinasi yang hebat gitu. Harap sampai ke jinjang pelamin, Amin! :)


Short Trip to Pulau Tioman

Oh well, seperti tajuk di atas. Finally! Sampai juga niat aku nak bercuti di Pulau! Yay!

Aku habis pantang tu ari, kebetulan hasben baru dapat kerja baru di Machines sebagai Store Manager. Terus kami plan honeymoon, since kiter tak pernah honeymoon semenjak berkahwin. Busy kerja terus pregnant. Terus kite cari cari Pulau. jadi, survey kita mengatakan Pulau paling dekat ialah Pulau Tioman. Terus kite search internet dan booking bilik. Sebenanya kebanyakkan tempat dah penuh. Kebetulan sangat kita dapat.

10th April 2014

Kami bertolak ke Mersing, Khamis pagi sebab ferry Jumaat pagi pukul 7.30pagi dah kena ada kat sana. Tu yang kami bertolak ke Mersing awal sehari. Sebab bus ke Mersing hanya dua trip dari Jb ke Mersing. Memang kalau bertolak ke Mersing Jumaat pagi tu memang tak sempat nak sampai sebelum 7.30pagi.

Kami sampai di Mersing dalam pukul 11 am macam tu. Terus kami cari Hotel budget untuk menginap. Alhamdulillah, kami terjumpa HOTEL EMBASSY di sekitar sana. Satu malam RM55. Okay sangat tu! Bilik bersih dan tilam bantal semua memang bersih. Puas hati lah untuk hotel budget kan.

Terus kami keluar makan. Sebab dah lapar sangat tu! Kat situ paling power pun KFC jer. Bandar Mersing adalah bandar yang satu satu nya ada satu sahaja traffic light dan dua roundabout. Terlalu banyak Kedai RM2 -.-" Lepas kami makan, kami cari Jetty Mersing sebab takut besok pagi tak dapat jumpa pulak. Jadi kami tanya punya tanya, dapat lah juga cari Jetty tu. Tapi kami tak pergi, just tengok Map jer. dengan bantuan akak hotel.

Kami tak kemana mana pun sebabnya memang tak ada apa apa. K. Bosan. Nasib baik ada channel HBO dekat TV dalam bilik. Selebihnya -- tidur.

11th April 2014

Kami bangun awal, malam semalamnya kami dah siap packing barang agar tak kelam kabut. Jadi, dalam pukul 7 macam tu kami check out. Dan terus berjalan menuju ke Jetty. Memang tak sempat nak cari kedai makan. Kat area Jetty mesti ada kedai punya! Sesampai dekat Jetty, belum bukak lagi kaunter. Kat area situ memang ada tempat makan pun. mcm foodcourt gitu. Kami pun order lah kopi dan roti prata. malangnya, lama sangat nak tunggu prata tu!

Lepas habis minum, kami ke kaunter, masa tu agak ramai lah jugak yang nak amek ticket Ferry semua. Hasben amek Ticket Ferry ke Pulau Tioman. Nama resort yang kami duduk ialah SALANG BEACH RESORT di daerah Kampung Salang. Oh ya, ticket ferry RM35 seorang (satu hala), Jadi sebenarnya seorang RM70 la pegi balik.

Sesampai sahaja di Salang, terpegun aku melihat keindahan lautan Allah SWT! Demi Tuhan, lawa sangat! Air jernih, sampaikan boleh nampak ikan. Ni baru lawa sampaikan tak terungkap dek kata kata! Kami pun check in dan sebagainya. Kami amek bilik yang harganya RM110 satu malam. ada aircond. Paling murah kat situ ialah bilik RM40 satu malam. Kecik je bilik tu dan tak ada aircond tapi aku rasa tak perlu aircond sebab memang dah sejuk. Berangin je! Cukup la pakai kipas jer.

Lepas check in terus kami cari kedai makan. Lapar sangat. Padahal maggie ada dalam beg. tapi sebab lapar sangat tak sempat nak masak maggie pun. Masa tu dalam pukul 11 setengah. Lunch tak siap lagi. Kami order breakfast yang merugikan. Makanan kat sana mahal tapi kalau pandai pilih, murah lah. Contohnya kami order Nasi Goreng Kampung harganya dalam RM6. kira okay lah tu!

Sesudah makan kami balik ke bilik rehat dulu. Dalam tengahari gitu kami keluar berjalan jalan. Tak tau apa aktiviti yang kami nak buat. Tetiba kami disapa oleh seorang makcik! nama dia Kak Ros. Dia menawarkan pakej snorkling nya. Harga RM70, snorkling di 5 tempat. Pada hari Sabtu. Yang bestnya, walaupun aktiviti tu hari Sabtu, tapi Kak Ros kasi jer amek dulu Life Jacket, Mask dan Snorkle. Haa, best juga tu! Boleh snorkling dekat area sini jer. Sebab area sini pun ada je coral. Tapi besok dia bawak lagi tempat yang jauh jauh lah gitu.

Kami balik dulu, masak maggie dan berbincang. Setelah kira kira duit, kami pun bersetuju untuk amek Pakej tu! Dalam 1.30petang gitu hasben da tak sabar nak snorkling. Kami terus pegi ke Kak Ros, bayar habis dan amek barang. Terus kami snorkling dekat laut! Ya Allah sumpah best! Aku tak reti berenang, jadi hasben pegang jer aku. Kakakaka panik betul aku. Padahal kaki jejak je tanah! haha! Tapi ikan ikan kat situ memang cantik cantik! Ikan yang Nemo tu, Color Rainbow, semua ada.

4.30 pm macam tu kami naik ke darat, mandi dan rehat. Masak maggie untuk makan malam, lepas tu sebab bosan sangat tak ada aktiviti kami ke kedai makan untuk minum kopi sambil menghirup udara segar. Malam ramai yang buat BBQ. Yelah, worth it lah kalau dorang buat BBQ sebab dorang ramai. dah kalau aku dengan hasben berdua nak BBQ apanya kan?

Kami tidur awal sebab tak sabar nak besoknya! SNORKLING ROUND ISLAND TIME!

12th April 2014

Kami bangun awal -- macam biasa. haha. Kami brekfast roti dengan tuna. Lepas tu kami ke kedai minum kopi. dalam pukul 9.45 macam tu kami ke tempat Kak Ros. kat situ ada satu family, anak 4 orang kecik kecik, Satu couple. Tapi kami tunggu lagi satu group bebudak. Lambat bebenor dorang tu! dalam 10 lebih juga baru gerak.

Aku tak ingat turutan tempat yang kita pergi. Cuma ingat nama tempat je.
- Coral Island
- Renggis
- Long Beach Island
- Marina
- Tekek

Memang best gila! Last tempat aku naik cepat sebab dalam sangat, aku tengok bawah tak nampak dasar, terus aku panik. Ok. Aku cepat panik orangnya! K.
Tapi secara puratanya memang best! Memang kebesaran Allah sangat! Lawa betul. Korang pergi lah sendiri!

Balik tu dalam pukul 3 lebih macam tu. Kami terus mandi semua. Hamekkauuu, dah macam orang asli dah! Gelap! Memang sebelum ni aku tak terang mana pun, tapi ni gelap! Ala normal lah, nama pun pergi Pulau kan. hiks.

Ingat nak sambung masuk laut, tapi macam malas pulak. Kami pun pegi kedai kecik, beli friendship ban, dengan makan benjo tepi laut. Best jer. Angin kuat. Lepas tu kami balik ke bilik, lepak depan bilik. Oh lupa nak kasi tau, bilik kami memang berhadapan dengan pantai. Cool gila!

Malam tu kami makan Nasi Goreng kampung. Sebab dah malam terakhir dekat sana kan. Jadi tak kisah lah makan sedap sikit. Lapor gila kaedahnya!

13th April 2014.

Kami kena check up pukul 12pm. Tapi Ferry pukul 3petang. Lulz betul! Kami bangun pagi tu awal awal sebab nak mandi laut dulu sebelum balik! Bangun tidur dengan tak mandi, terus masuk laut. Akakakaka. Lepas tu kami check out dalam pukul 11 setengah dan duduk di kedai makan. Tak makan pun. minum jer. Pukul 1 kami gerak jumpa Kak Ros. Pukul 2 kami ke Jetty.Tapi lambat jugak ferry tu bergerak. 3 lebih nak pukul 4 baru bergerak!

Kami sampai Mersing dalam pukul 6 setengah. dan, TAK ADA BUS PERGI JB! Last bus pukul 5 setengah petang tadi. Terpaksalah kami bermalam kat Mersing lagi satu hari. Hotel yang sama juga kami pergi. tapi akibat terlalu keletihan, kami rehat jer dalam bilik.

14th April 2014

Pagi tu kami terus siap siap dan beli tiket dulu. Lepas tu balik hotel, rehat kejap then check out terus ke Stesen Bas.

Sampai ke Larkin, terjumpa anak kucing kecik sangat dalam keadaan yang lemah. terus aku bawa balik dan namakan dia Luckyn!

SECARA TOTALNYA, PULAU TIOMAN BEST SANGAT!

Tips backpacking 
1. Pastikan anda tahu timing kenderaan public anda
2. Pastikan anda sentiasa awal sekurang kurangnya 2 jam!
3. Pastikan anda sentiasa sediakan duit lebih.


 NAH! AKU BELANJA GAMBOR LAGI DEKAT BAWAH NI :)


Dari depan bilik. Awesome juga aku ambil gambar!

Kita sempat bela satu kucing - LOVE. Sebab badan dia ada LOVE 


Thursday, 20 March 2014

What Makes Me Happy?

Lepas tragedi yang berlaku pada aku tempoh hari, emosi aku turun dan naik. Bila emosi aku turun, aku akan cari benda yang buat aku HAPPY.

So, what makes me happy?

1. Husband
2. Family & Friends
3. TWITTER
4. My Cats
5. Celebrity Crush! hiks

Setiap malam aku perlukan one of those untuk tidur. Kalau tak, aku akan teringat pada tragedi yang terjadi pada aku. Aku akan sedih. So yeah, tgh malam yang ada cuma Twitter. Well, thanks uh sebab ada twitter. At least ada juga tempat untuk aku merepek sampai tertidur. Bila handphone dah terjatuh atas muka 2 kali tu maknanya -- TIDUR TIME!

Pls, cari lah benda yang boleh happy kan korang. Cuba. kalau tak dapat juga, hadap. Okay.


Tuesday, 18 March 2014

Crush Of The Day : Pharrell Williams


SUPER PERFECT!



Keep repeating this song. Never get bored! 
Because, I'm happy and Pharrell makes me happy!