Tuesday 14 August 2018

This is tiring. Life.

Aku masih macam ni. In case kau orang curious. Suicidal thought, every single day. Losing hope, setiap saat aku rasa aku tak larat nak hadap semua ni. Kadang2 aku curious, kalau, kalaulah betul2 aku ambil keputusan untuk tamatkan semua ini, siapa yang paling terkesan? Hidup senang lenang ke semua orang? I bet, yes.

Nama blog yang aku buat ni, wanita superwoman. Masa tu aku ingat aku lah paling kuat. Tapi aku silap. Aku silap push myself to the limit. Sejujurnya  aku lemah. Dan siapa je yang ada masa aku lemah? None. Malah ditinggalkan.

Aku rasa aku nak hempas kepala aku dekat dinding sampai pecah biar semua memory luput. Aku nak kelar kelar lengan aku, sampai urat terakhir putus. Aku nak naik ke bangunan tinggi dan terjun. Biar semua beban tertinggal dipetangahan itu.

Semua tak faham aku hadapi. Orang cakap aku gila. Depres dan gila. Gila dan gila. Aku emosi lebih, tak reti kawal emosi. Aku gila katanya. Aku gila. Semua benci dengan aku. Aku sebarkan negativity. Hidup aku negative. Aku gila dan gila.

Tapi mereka tak tahu, macam mana aku struggle untuk lawan semua thoughts, suara suara dalam kepala aku, mana nak layan insomnia, mana nak layan beban kerja. Mana nak fikir keluarga. Semua anggap aku suka meroyan tak tentu hala, gila dan mahukan perhatian.



Bila aku berhenti buat semua ini, percayalah, aku akan hilang dari muka bumi ini. Aku penat jadi gila.

No comments:

Post a Comment