Monday 26 December 2016

Living Alone

Tadi ternampak satu post dekat fesbuk. Post yang menarik. Pasal living alone.

I would 100% agree that living alone is the best thing could happen in ones life! How I really wish I could live alone, in a small and simple apartment, or maybe a studio apartment, where all of your stuff will be right in front of your eyes.

Living alone is not boring, Some would say "Weh, tak ada life ke? Mesti life kau boring" No, it isn't. It is cool to live alone that no one really cares bila kau malas basuh pinggan lepas makan or you can walking around your house naked. haha!

I wish I could get my own personal space soon.

Tunggu lah gaji aku RM6000 then I would definitely live alone. Bukan tak suka duduk dengan orang but for those yang kenal aku, I like to be alone. And I will be alone most of the time during my off day if my bf tak ajak keluar. and oh, i like go out alone too!

Dulu masa kolej duduk dekat bukit bintang tu sorang. sambil dengar musik dan baca buku dan tengok gelagat orang. Sejak bukit bintang tu dah tak ada, aku duduk KLCC depan air pancut tu, sambil dengar lagu, sambil baca buku.

Kadang kadang aku rasa aku tengah bercinta dengan diri sendiri. Tapi itulah, setiap kali aku keluar seorang atau duduk seorang, akan timbul satu perasaan baru dalam diri aku. Dan selalunya, bila aku keluar sorang untuk buat train ride atau duduk dekat KLCC tu, aku akan pelajari sesuatu yang baru. Hanya dengan melihat gelagat orang, dan cuba huraikan sesuatu tindakan tu dari setiap sudut dan sudut yang berbeza.

Jenis suka overthinking.

No comments:

Post a Comment