Sunday 19 February 2017

Ahh,

Aku ingin bebas dari cengkaman ini.
Aku seolah terperangkap dalam dunia aku sendiri.
Aku semacam tidak kenal aku ini siapa?
Aku lupa aku mahu yang bagaimana.
Aku hilang.
At one point I feel that I have thousand of emotions, but then again, I realized that I don’t.

Aku menulis. Tapi penulisan aku kosong. Aku mahu berahsia dengan semua, aku mahu berahsia dengan Tuhan. Aku mahu berahsia dengan diri aku sendiri. Aku mahu aku diam tanpa sepatah kata. Pada aku setiap kata itu akan membuka segala macam yang aku simpan. Aku tidak mahu mengaku yang aku sedang terperangkap dalam dunia yang aku bina sendiri, tanpa struktur yang kukuh. Hanya dipenuhi perasaan yang terumbang ambing, dan semuanya palsu.

Sampai bila aku mahu berhenti bermimpi? Sampai bila?

Aku mahu luah perasaan benci dan cinta aku kepada semua manusia
Aku benci kau! Aku suka kau! Aku tak mahu kau! Aku mahu kau!

Aku mahu luah setiap rasa ini dengan jujur tanpa aku tahan segala.
Ah, berat sungguh. Beban hati aku.

Apa aku perlu lari dalam gua dan bertapa?

Atau, aku perlu cari Tuhan untuk bergantung?



No comments:

Post a Comment