Monday 7 December 2015

Assuming? Please f off.

"Cepatnya dia ada pakwe baru"
"Dia baru je bercerai, dah ada pakwe"
"Mesti dia bercerai sebab kantoi ada pakwe"

Salam.

First of all, benda yang diatas, aku pernah dengar ada orang cakap. Belakang belakang atau depan depan. Just to clear things.

Aku bercerai sebab bekas laki aku yang nak. Sebab dia ada perempuan lain since MAY 2015 (which I found out after we divorced). Basically, aku jadi bodoh selama tiga bulan sebelum kami bercerai. Aku tak pernah tahu dia ada perempuan lain. Sebab aku percaya dia. Yang lain lain, kami dah settlekan sendiri. Tak perlu assume benda yang korang tak tahu. Jatuh fitnah, dosa. Nanti korang merangkak cari aku kat Padang Mahsyar. Jadi mengelakkan aku rimas di masa hadapan, aku maafkan korang yang selama ni assume hubungan aku dengan bekas suami.

Ya. Aku ada pakwe. Lepas aku dengan pakwe berpisah, aku memang ada pakwe. Aku rapat dengan pakwe aku selepas AKU DENGAN BEKAS SUAMI BERPISAH. Bukan masa kami masih bersekedudukan.

Kenapa aku cepat sangat dapat pakwe?
Jawapan aku;
Kenapa aku tak boleh ada pakwe?
I DESERVE TO BE HAPPY. I DESERVE TO BE LOVED. So what kalau cepat atau lambat? I am happy. Aku bukan perempuan yang lemah. Kena tinggal terus tutup hati untuk orang lain. Buat apa? Aku tanya engkorang. Buat apa aku nak seksa diri sendiri? I know what's good for myself! I had enough crying over people who doesn't love me, gave me false hopes, broke their promises. I had enough. Tak guna pun aku nak seksa diri aku untuk orang yang jahat macam tu.


Ya, aku mengalami depresi sebelum ni. Ya. Sebab... kau bilang aku siapa yang tak depresi kena macam gitu? Bodoh sangat ni kenapa? Dah 2015 tau! Tapi sekarang aku dah recover sepenuhnya. Aku dah move on dan aku dah melantakkan orang yang hancurkan hidup aku.

Apa lagi engkorang nak tanya? Haa cepat tanya aku sendiri. Stop assume things you don't know. Apa yang kau nampak kat drama TV3 yang bodoh tu tak semuanya betul. Dunia ni luas, macam macam kemungkinan boleh berlaku kadang kadang diluar pemikiran kita sendiri. Wake up lah. Dah 2015! Stop watching those bullshits dekat TV dan media media lain. Baca buku. Bukan satu jenis buku. Tapi pelbagai jenis buku.

Contoh. Topik : how to move on.
Kau kena baca at least 3 to 5 books with similar topics but different author in order to get the best way to move your ass on.

PLEASE, STOP ASSUMING LIKE YOU KNOW EVERY SINGLE SHIT ABOUT ME (OR WHAT HAPPENED ON MY PREVIOUS LIFE THAT MAKES ME LIKE THIS. BLEERRGGHHH)




No comments:

Post a Comment