Tuesday 15 December 2015

Tamak?

Tamak kan aku?

Aku mahu kebahagiaan yang itu.
Aku mahu kebahagiaan yang ini.

Apa, salah jalan yang aku pilih?
Apa, salah aku mahu rasa bahagia sahaja?

Life isn't easy.

Dia beri kau banyak jalan.
Dan kau kena pilih jalan yang paling baik untuk kau.
Worst. Bila kau terkeliru.
Bila mana, jalan bahagia yang kau sedang lalu, ada satu persimpangan lain yang mungkin lebih bahagia, atau mungkin pada mulanya bahagia, pengakhirannya, tidak.
Dan kau juga tak pasti, apa jalan yang kau sedang lalu itu pengakhirannya bahagia atau derita.
Dan kau juga keliru sama ada kau mahu terus berada di jalan itu untuk lihat pengakhirannya atau kau mahu berhenti di simpang jalan itu untuk cuba bahagia yang lain.

Ya. Complicated.

Takut. Aku takut aku buat pilihan yang salah. Lagi. Dan aku mula -- "what if..."

Tapi aku mahukan kesemua bahagia tu..


No comments:

Post a Comment