Monday 14 December 2015

Birthday Kesi Kasedah

Last night was awesome. Entah, aku rasa definasi awesome aku kadang kadang biasa biasa je buat sesetengah orang. Tapi trust me, if you appreciate it, kau akan rasa benda tu awesome. Apa yang jadi semalam?

Semalam aku dan rakan rakan lain buat surprise birthday Kesi.

Aku keluar lewat sikit. Jumpa ieda dalam pukul 4lebih. Duk melepak dekat wisma central. Kebetulan faez dan piki juga ada dekat area sana. Jadi kami duduk berbual. Datang lagi dua orang kawan (kawan baru aku). Berbual lah pasal benda benda yang -- deep. Pasal dunia. Hehe. Bagi siapa yang kenal rapat dengan aku, dorang tahu yang aku memang suka bila lepak berbual ada topik nak dibualkan selain berbual kosong. Berbual punya berbual, jam pun dah pukul 7. Kami janji nak meet up kat area rumah Kesi. Puas lah aku tipu Kesi. Aku cakap nak letak barang lah, nak berbual dgn dia lah. Hahahaha. Sesungguhnya taktik aku berjaya! 😁 so, aku gerak dgn ieda naik train. Mira dgn paan, fyka dgn deham.

Sampai sampai je, punya lah laju kita berjalan cari kepsi. Kami beli kepsi satu bucket, beli air kat Tesco Express. Mira dgn Fyka belikan cake.

Pungpangpungpang, aku dah duk kat bawah rumah kesi tu. Ada bustop. Sekali aku tengok cuaca dah macam nak memerah je ni. Aku cakap kat ieda "dipan rasa kita kena masuk dulu". Masa kita lari masuk tu, hujan tetiba lebat gila. Angin meniup sempoi sempoi sampaikan aku rasa aku sebenarnya 40kg je. Macam nak terbang aku! Kahkahkah.

Ngam ngam, terus hujan selebat yang mungkin. Sebab nak ke rumah Kesi tu kena lintas ke blok dia lalu taman (open air). Aku cakap, ni tak lepas ni. Jadi kita releks kat bawah blok A. Sementara tunggu yg lain sampai nak parking kereta. Dorang da masuk dah. Aku cakap ni takleh jadi. Dah lewat dah ni. Aku pun teringat pakwe belikan poncho. Kkkkkkkkk. Aku pun sarung poncho dengan perasaan geli hati. Wehhhh kelakar wehhhhh aku rasa kalau ada pakwe hensem kat situ, jatuh teruih air muka!

Aku dgn ieda lari ke blok Kesi. Betul betul struggle lah. Sambil lari sambil aku ketawa. Jahanam imej aku time tu! Kahkahkah. Selang beberapa minit dari kami redah hujan tu, hujan pun reda. -______-" lepas tu yang lain lain pun sampai.

Kami terus naik atas. Aku jalan dulu. Si Kesi tanya ieda mana, aku cakap ieda kat bawah. Jap lagi dia naik. Aku tak get ready jawapan untuk soalan tu sebenarnya! Cepat cepat aku tukar topik. Pastu dah masuk tu, ieda da waksep dah. Aku pun mcm blur kejap. Aku amek kunci,haa time tu lah aku lupa macam mana nak bukak kunci rumah kesi ni! Celaka betul. Last last kesi yang bukak. Nasib baik kesi bukak. Dia bukak pintu je, nampak budak2 ni pegang cake. Lepas tu dorang sume nyanyi lagi bday. Si Kesi ni tu dia, lari teruih masuk dalam akibat terharu! Tapi pintu tak bukak lagi tu. Kahkahkah! Terharu punya pasal. Tapi tak nangis pulak dia! 😂

Maka, dengan itu sukses lah plan surprise birthday Kesi. Walaupun nampak simple. Tapi, aku tahu,dia happy. Itu je kami sebagai kawan kawan mahukan.

Untuk Kesi,
Selamat ulangtahun. Semoga sentiasa dilindungi Tuhan, diberkati, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umurnya. Aku sayang kau, weh! Yomnyak!






No comments:

Post a Comment