Thursday 8 August 2013

Crush

Tadi aku tersangkut dekat Twitter. Lepas tu aku ternampak satu tweet ni.

"Oh Crush, please love me back"

Crush, pada gua satu perasaan minat yang lebih kepada suka sangat sangat tahap nak tidur pun kena tatap gambar. Namun, crush biasanya perasaan antara satu hala sahaja. Kirakan macam bertepuk sebelah tangan lah.

Pada aku la kan, tak salah nak ada crush ni. Even orang dah berumah tangga, dah bertunang, berkapel mapel ni pun boleh ada crush tau. Tapi tu perasaan normal bagi manusia normal.

Macam mana nak pilih crush yang betul?
1. Enkorang make sure, crush yang engkorang nak jadikan crush tu, tak kenal kau langsung, atau pun anggap kau kawan biasa, atau pun orang tu artis dalam atau luar negara yang engkorang tahu memang mustahil nak dapat.

2. Pastikan anda single. kerana crush ni biasanya boleh buatkan hubungan anda porak peranda. Kalau ekau tak kuek iman, memang itu lah binasonyo! Yelah contohnya, engkorang dah bertunang, engko asyik teringat kan Que Haidar, mandi makan semua Que Haidar. Sampaikan engkorang rasa nak stalk dia dekat laman laman sosial dan di luar.

Itu je yang aku rasa paling mustahak.



No comments:

Post a Comment