Wednesday 7 August 2013

Pre-Raya 2013

Yo sup? Amacam Raya korang?


Raya aku? Ha ha ha. ni yang nak bercerita ni ha.. aku balik JB hari Selasa pagi sampai dalam pukul 2 gitu. Sampai sampai jer aku releks kejap. Then terus ke rumah Auntie Hasben gua dekat BBU. Nak berbuka dengan mentua. Pum pam pum pam aku pun balik dalam pukul 10 gitu. Ingat nak ke Pasar Borong terus. al maklumlah, baju raya tak beli lagi kekdahnya ni!

Mak aih! Jammed teruk. Naik nyampah pula aku. Abah gua surrender pusing balik dan kami terus ke Pasar Karat. Gua try ah cari cari baju kurung kat sana. Namun, hampa. Hampa betei gua cakap lu! kedai baju kurung memang 2 biji ke 3 biji je. Orang pun tak ramai sangat. Patutlah Pasar Borong banyak tak patut. Then gua da surrender dengan Pasar Karat, Abah ajak ke Pasar Borong. Time tu kereta da kurang. dah tak jammed melampau dah.

Memang orang ramai berpusu pusu, bertingkek tingkek! Baju kurung memang sana banyak, tapi gua pula masalah. Gua memang bermasalah sikit nak cari pakaian sebab tu pakaian gua kurang. Kalau nak beli T-shirt senang jer gua tengok. Nak beli baju pompan ni yang leceh sikit. itu tak kena, ini tak kena. Gua tefikir gua ni dah kenapa? Simpton apakah yang melanda dalam diri gua ni? Lama gak la gua pusing kan. tapi gua tak jumpa. yang gua suka pula size habis. masalahnya, baju hasben yang kaler pelik. dia pakai tahun tahun lalu punya. kaler oren dengan kaler biru hijau tahik jadah susah nak mampus nak describe color tu!

Last last gua beli sotong bako jer. pastu gua balik. jahanam betul! balik tu sahur then tidur.

Sehari sebelum raya. bangun pun dah tengahari, siap siap ingat nak ke Jakel. Dah sampai sana, mahal giler ni baju dia. gila kau! baju kurun cotton dah seratos lebih. gua nak pakai kurang dari 24jam!! terus gua ajak hasben gerak. kaki gua kan tengah sakit. jakel ni yang gua tak suka, dorang ni pesen kedekot. ada ke takde escalator untuk turun? aku pun jalan nak turun tangga dengan susah payah. tetibe selipo gua putus! rasa nak marah je time tu. tapi ye lah, gua kene jaga air muka gua juga yedak?

last last gua balik semula. gua balik tukar selipor, gua terus pegi pasaraya untuk beli madu.gua kena juga setelkan biskut cornflakes gua. so gua balik cepat cepat, amek kucing masuk kereta, terus shoot umah anis. buka kat sana. lepas buka main mercun roket yang pesen ada bung api. lawa giler weh! first time gua main benda alah tu! gua memang jenis takut mercun. tu gua duduk jauh jauh tu. seriau gak ah kan. sebenarnya ada sejarah gua dan mercun. kecik kecik dulu gua main mercun tercampak dalam baju orang. berlobang baju dia kah kah kah!

lepas main mercun terus gua dgn hasben balik rumah. terus gua buat kuih, umi setelkan ketupat. ingat nak ke Pasar Borong untuk beli kuih Abeh da siap kerja terus jadi malas eh. last last tido jer jahahaha. end up nyer, gua tak ada baju raya. gua pakai baju 2 tahun lepas, kasut tahun lepas. beg mentua kasi. hahahaha. punk rock bak kata hasben!

gua tak kisah ecelly pasal baju ni. pakai kejap jer kot kan. buat apa nak beli sangat pun. yang penting gua happy dapat puasa dengan suami tahun ni.

Ni jer lah gambo yang gua ada untuk tahun ni. hahaha. Selamat Hari Raya chuolls!





No comments:

Post a Comment