Monday 26 August 2013

Superwoman yang dah TUA.

Dah lama tak hapdet blog. Senjak aku mula kerja. Biasalah, kalau orang yang bekerjaya kurang sikit nak habiskan masa melayan kerenah alam maya ni. Aku busy sekarang selalu jumpa customer, dato', datin, Tan sri.

okay. aku bedek.

Aku bangun pukul 6.30 setiap hari. Awal sikit pukul 6 pagi. Kerja, balik pukul 6 petang. keluar dari ofis yang macam library. Terus naik tren di KLCC dan turun di Jelatek. Suami tunggu sana. Pum pam pum pam, gua sampai rumah nak pukul 7 lebih. Makan, solat, terus badan da penat. Tak ada masa nak bersosial.

Tapi, nari gua MC. badan gua dah mula naik gatal gatal. Gua sendiri tak tau gua allergic apa. Sebab gatal gatal pesen berair ni start masa sebelum gua bernikah. Mungkin hama atau habuk. Gua tak tau.

Dan, untuk kedua kalinya, gua kena jep kat pungkok. sakit bak hang! tahun 2013 ni, gua asyik kena jep. gua bukan la orang yang senang senang nak habiskan duit dekat Klinik atau hospital. sebab gua jenis penjimat a.k.a kedekut. tapi untuk kes gatal gatal yang teruk sampai berair dan seluruh badan gua hampir penuh dengan gatal gatal ni, gua terpaksa pergi. gua tak boleh tidur. macam dua hari lepas, gua terbangun pukul 2 dan 4 semata mata untuk menggaruk badan gua. Celaka apa kah ini?

Bila semalam lepas gua di-jep, gua tidur dengan lena. sebab Doktor cakap gua memang akan rasa mengantuk. Memang! Masuk kereta setelah balik dari klinik jer gua da tidur. Tak pernah rasa ngantuk macam gini. Makan ubat batuk, ubat selesema atau ubat tidur pun gua tak pernah rasa mengantuk macam gini. Tapi semalam ubat dia memang padu!

Gua terbangun pukul 6.30 bila loceng jam berbunyi.
Setelah gosok baju dan buatkan hasben neskepeh, gua peluk hasben, gua cium dia.

Bukan apa, kesian.

Kami baru mula kerja, jadi kewangan kurang stabil, aku pula jatuh sakit. terpaksa hasben keluar kan duit RM170 untuk aku. Terpakai sudah duit rumah..

Tapi Alhamdulillah aku dah bekerja. at least tak ada lah aku rasa bersalah sepanjang umur. Memang lah tanggungjawab suami, tapi aku sebagai isteri tak nak lah menyusahkan suami aku. Tambahan lagi kami nak beli rumah ni. Pasal rumah gua cerita dekat next post. kah!

Harap harap, semuanya okay. Aku selalu mengharapkan badan aku fit macam sebelum aku bernikah. Mungkin aku dah tua?

No comments:

Post a Comment